Selecteer de taal

Producten

Hoe zit het met mijn privacy?

Privacy & Cookie statement 

Inleiding en identiteit verwerkingsverantwoordelijke

Wij, Hovo BV, ingeschreven in het Handelsregister KvK 04024996, zorgen ervoor dat persoonsgegevens verwerkt worden in overeenstemming met privacywet- en regelgeving, waaronder de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) en de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

Met dit statement willen we u graag informeren over welke persoonsgegevens we verwerken, wat we met uw gegevens doen en welke rechten u als betrokkene heeft.  Daarnaast willen we u informeren over welke cookies we plaatsen. Wij zullen uw persoonsgegevens uitsluitend gebruiken in overeenstemming met de in dit statement omschreven doeleinden, en alles in het werk stellen om de verwerkte persoonsgegevens te beschermen.

Verwerking van persoonsgegevens, doeleinden en grondslag  

Persoonsgegevens zijn gegevens die herleidbaar zijn tot een betrokkene, u als klant in dit geval. We verwerken verschillende persoonsgegevens van u zoals uw naam, adres, woonplaats, telefoonnummer en e-mailadres.

Het doel van deze gegevensverwerking is de uitvoering van een (koop)overeenkomst, oftewel het informeren over een bestelling, het versturen van marketingberichten zoals nieuwsbrieven, klantenservice/support, reparatie of retournering van producten. Om de (koop)overeenkomst te kunnen uitvoeren is het noodzakelijk dat we persoonsgegevens verstrekken aan leveranciers en bezorgdiensten.

De wettelijke grondslagen voor deze verwerkingen zijn de uitvoering van de overeenkomst, door u gegeven toestemming (bijvoorbeeld voor de nieuwsbrief ) of een gerechtvaardigd bedrijfsbelang. Indien u toestemming heeft gegeven voor een bepaalde verwerking, heeft u het recht om die toestemming in te trekken. Intrekking van uw toestemming maakt eerdere verwerkingen gebaseerd op uw toestemming niet onrechtmatig, maar zorgt ervoor dat de verwerking moet worden beëindigd en uw gegevens (na afloop van een eventuele bewaartermijn) moeten worden vernietigd.

Verstrekking aan derde partijen en verwerkers

Wij verstrekken persoonsgegevens aan derde partijen als dit noodzakelijk is voor de doeleinden zoals genoemd hierboven. Onze paketten worden in Nederland en België bezorgt door DPD en wij zullen dus wel uw adres gegevens aan hen moeten verstrekken om het bezorgen van het pakket uit te kunnen voeren. Uw gegevens zullen niet aan andere derde partijen dan onze verwerkers worden verstrekt zonder een geldige grondslag. Waar nodig worden verwerkersovereenkomsten gesloten met derde partijen die bepaalde verwerkingen voor ons uitvoeren.

Beveiliging en bewaarbeleid

We beschermen en beveiligen de persoonsgegevens die we verwerken op een passende manier. Wij kunnen persoonsgegevens bewaren nadat het doel van verwerking bereikt is in het kader van archivering en/of statistische doeleinden, waarbij wij ervoor zullen zorgen dat we de hoeveelheid te bewaren persoonsgegevens beperken.

Uw rechten

U heeft recht op inzage in de gegevens die we over u verwerken. Ook heeft u het recht een verzoek tot correctie, afscherming en/of verwijdering te doen, alsmede het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking en het recht op gegevensoverdraagbaarheid. Wij zullen uw verzoek uiterlijk binnen vier weken nadat u dit heeft ingediend, in behandeling nemen. Verder kunt u, indien u daar aanleiding toe ziet, een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

Indien u geen prijs meer stelt op ontvangst van digitale nieuwsbrieven, dan kunt u uzelf door middel van een link in de toegezonden nieuwsbrief afmelden.

Cookies

Bij uw bezoek aan de website www.hovo.nl worden cookies geplaatst. Cookies zijn kleine bestanden die op uw laptop, tablet of telefoon geplaatst worden, waardoor wij informatie kunnen verzamelen over bijvoorbeeld het aantal bezoekers van de website. Zogeheten functionele en analytische cookies zorgen ervoor dat de website optimaal werkt, en geven statistische informatie over het gebruik van de website. Deze cookies mogen geplaatst worden zonder toestemming.

Disclaimer

Wij proberen de informatie vermeld op deze website zo goed mogelijk bij te houden en bij te werken indien nodig. We staan echter niet in voor de juistheid van de vermelde informatie, en zijn niet aansprakelijk voor welke schade dan ook die ontstaat als gevolg van gebruik van de website en/of vertrouwen op onjuiste informatie. Het is niet toegestaan (delen van) deze website over te nemen, openbaar te maken, te kopiëren of te gebruiken op enige wijze zonder dat wij daarvoor vooraf toestemming hebben gegeven.

Vragen?

Indien u vragen heeft over de manier waarop wij omgaan met persoonsgegevens, of een verzoek zoals hierboven weergegeven wilt indienen, dan kunt u contact met ons opnemen:

HoVo BV
t.a.v. Klantenservice
Transportweg 7-B
9482 WN  Tynaarlo

Telefoonnummer: 0592-730172

 

 

Ik heb een nieuw e-mailadres, woonadres of telefoonnummer. Hoe kan ik dit doorgeven?

U kunt uw gegevens eenvoudig zelf wijzigen via Account Onderhoud. U moet daarvoor eerst inloggen. Kiest u vervolgens voor Account Onderhoud en daarna voor Account Informatie. Na het wijzigen van uw gegevens klikt u boven aan het scherm op de diskette om de wijzigingen op te slaan


 

Hoe kan ik mijn wachtwoord veranderen?

U heeft bij het aanmaken van uw account een gebruikersnaam en een wachtwoord opgegeven. U kunt deze eenvoudig zelf wijzigen via Account Onderhoud. U moet daarvoor eerst inloggen. Kiest u vervolgens voor Account Onderhoud en daarna voor Account Informatie. Na het wijzigen van uw gegevens klikt u boven aan het scherm op de diskette om de wijzigingen op te slaan. Voortaan kunt u met de nieuwe gegevens inloggen.


 

Er klopt iets niet aan de producten die ik ontvangen heb. Wat nu?

Als de levering niet in overeenstemming is met uw bestelling neemt u dan contact met ons op! Wij zullen dan met u afspraken maken over de beste oplossing.


 

Mag ik goederen retourneren?

Klanten hebben het recht om na ontvangst van de goederen binnen 14 dagen een artikel te ruilen/retourneren. De klant draagt daarbij zelf de kosten van de terugzending. De goederen kunnen enkel worden geretourneerd in onbeschadigde staat en originele verpakking, ze moeten in dezelfde conditie verkeren en mogen niet gebruikt of gedragen zijn.

Algemene voorwaarden bij het ruilen/retourneren van een artikel: - U maakt vooraf melding van het ruilen/retourneren (telefonisch/e-mail) - U voegt een kopie van de factuur bij de zending met een omschrijving van uw wensen - Ongefrankeerde of niet voldoende gefrankeerde retouren worden geweigerd - Let op: niet elk artikel kan worden geruild. Zie hieronder - Ruilen/retourneren van een artikel(en) mag slechts 1 keer per order

Wordt er aan deze voorwaarden niet voldaan dan vervalt elk recht op ruilen/retourneren van een artikel. Alle gemaakte kosten brengen wij de klant dan in rekening. Als alle artikelen van een order worden geretourneerd kunnen er administratiekosten in rekening worden gebracht. HoVo bv zal binnen 30 dagen na volledige afhandeling van de retouren u het openstaande bedrag crediteren.

Artikelen die niet retour kunnen

De volgende artikelen kunnen niet worden geruild/geretourneerd: - artikelen die niet in originele staat en/of verpakking verkeren - artikelen die gedragen/gebruikt zijn - artikelen die speciaal vervaardigd zijn voor de klant, zoals maatwerk - speciaal bewerkte- en gemodificeerde artikelen

Mocht u een artikel willen ruilen/retourneren dan kunt u dat voldoende gefrankeerd opsturen naar:

HoVo bv Afd. schoeiselmagazijn

Transportweg 7-B

9482 WN  Tynaarlo


 

Ik heb al betaald, maar ik zie af van de bestelling. Wat moet ik doen?

Als u wilt afzien van de reeds geplaatste/betaalde bestelling stuurt u ons dan zo snel mogelijk bericht daarover! U krijgt het reeds voldane bedrag binnen 30 dagen van ons terug gestort. Is uw bestelling reeds verzonden dan heeft u het recht om na ontvangst van de goederen binnen 7 werkdagen een artikel te ruilen/retourneren. U draagt daarbij zelf de kosten van de terugzending. De goederen kunnen enkel worden geretourneerd in onbeschadigde staat en originele verpakking, ze moeten in dezelfde conditie verkeren en mogen niet gebruikt of gedragen zijn. U krijgt het aankoopbedrag binnen 30 dagen van ons terug gestort.


 

Ik heb het geld overgemaakt op jullie rekening. Hoe lang duurt het voor ik mijn bestelling heb?

Zodra wij uw betaling hebben ontvangen wordt uw order in behandeling genomen. Wij doen ons uiterste best om de meeste artikelen binnen 10 werkdagen aan u te leveren na betaling van de order. Artikelen die op voorraad zijn worden zo spoedig mogelijk verzonden. De levertijd is echter zeer afhankelijk van het soort artikel en de producent. Met ons enorme assortiment ontkom je er niet aan dat er soms artikelen tijdelijk niet leverbaar zijn waardoor de order vertraagd. Wilt u van te voren zekerheid of duidelijkheid hebben over de levertijd van een artikel neem dan contact op met onze verkoopafdeling. Als een artikel (tijdelijk) niet leverbaar blijkt te zijn, sturen wij u een e-mail.


 

Kan HoVo bv mij een e-mail versturen als de betaling binnen is, of mijn bestelling verzonden is?

Zodra wij uw betaling verwerkt hebben veranderen wij de status van uw bestelling. U kunt de status van uw bestelling volgen via Account Onderhoud als u bent ingelogd. Zodra uw bestelling bij ons de deur uit gaat krijgt u bericht.


 

Kan ik met PayPal of creditcard betalen?

Ja, bij het afrekenen kunt u kiezen voor PayPal als betalingsoptie. Wilt u middels een creditcard betalen kiest u dan ook voor de optie PayPal. Nadat u de bestelling heeft voltooid wordt u direct doorgestuurd naar de site van PayPal om de betaling te voltooien.


 

Ik woon niet in Nederland. Kan ik wel geld overschrijven naar jullie rekening?

Ook vanuit het buitenland kunt u betalen of overschrijven. Dat kan op de volgende wijze:

  • Internationaal: Swift-code (BIC): RABO.NL.2U - IBAN nr. NL06RABO0369423283 - Rabobank Westerbork
  • U kunt uiteraard ook via PayPal betalen (ook bruikbaar voor betaling met uw creditcard).

 

Ik heb geen activerings e-mail ontvangen!

Het kan zijn dat u een verkeerd e-mail adres heeft opgegeven of dat u uw e-mail adres verkeerd heeft gespeld. U kunt het gewoon opnieuw proberen door weer een account aan te maken. Lukt het niet neem dan even contact op met onze binnendienst. Zij helpen u graag verder.


 

Ik heb geen bevestigingsmail van mijn bestelling ontvangen!

Als u geen bevestigingsmail heeft ontvangen dan is uw order ook niet in ons systeem terecht gekomen. Dit kan bijvoorbeeld voor komen als u na registratie het bestelproces nog niet heeft voltooid.


 

Hoeveel kost het verzenden van mijn bestelling?

De kosten die wij berekenen zijn afhankelijk van het aantal artikelen dat u besteld. In Nederland rekenen wij kosten bij een orderbedrag onder de € 100,00. Daarboven is verzending gratis. Buiten Nederland is dat €500,00. Tijdens het afrekenen krijgt u automatisch te zien welke kosten u in rekening worden gebracht.


 

Kan ik de bestellingen zelf afhalen?

U kunt desgewenst uw goederen komen afhalen op onze vestiging in Tynaarlo. Wij doen u bericht zodra uw bestelling voor u gereed staat. U kunt bij ons terecht op maandag t/m vrijdag van 09:00-17:00 uur. Laat u echter wel even van te voren weten dat u langskomt!


 

Ik heb mezelf geregistreerd maar kan niet inloggen!

Nadat u zich heeft geregistreerd wordt er een e-mail naar u verzonden met daarin een link om uw account te activeren. U kunt pas inloggen nadat u uw account heeft geactiveerd middels het aanklikken van deze link. Dit is om te voorkomen dat anderen met uw gegevens een account aanmaken. Geef dus altijd een juist e-mail adres op, anders kunt u geen account aanmaken!